נופים ואטרקציות בסנטוריני

סנטוריני – גלוית נוף יוונית

לכל אחד מאיי יוון יש קסם מיוחד, אבל סנטוריני שבאיים הקיקלאדיים אוחז בכמה כתרים – זהו האי הכי פוטוגני, הכי דרמטי והכי רומנטי. את הנופים המיוחדים שתראו בו, שמככבים על גלויות התיירים מיוון, לא תראו בשום מקום אחר – צוקים תלולים מעל ים טורקיז, המנוקדים בכפרים עם בתים לבנים וכנסיות כחולות כיפה, לוע של הר געש שמוסיף לדרמטיות וחופים עם חול אדום ושחור. 

למעשה, לא מדובר באי אחד כי אם בקבוצה קטנה של איים, שהגדול שבהם נקרא תירה אבל כולם קוראים לו סנטוריני, ובו נתמקד בכתבה הזו. החוויה של סנטוריני שונה מזו לה תזכו באיי יוון האחרים. לכאן לא מגיעים בשביל בטן-גב על החוף ובתי הארחה זולים על קו המים. מוקדי המשיכה של סנטוריני הם הנופים הגעשיים הדרמטיים, הכפרים הציוריים, האתרים הארכאולוגיים, השקיעות שנחשבות ליפות בעולם, האוכל המשובח והמלונות המיוחדים והרומנטיים.  

בקיץ הקרוב, אנו ב-WTC, לוקחים אתכם לסנטוריני במבחר חבילות למלונות היוקרה היפים ביותר באי בטיסה ישירה. 
למבחר החבילות לסנטוריני לחצו כאן »


  

אז הנה טעימה מכל הטוב שיש לסנטוריני להציע: 

נקודות תצפית
סנטוריני, כאמור, מצטיין בנופים עוצרי נשימה. כמעט מכל נקודה בצד המערבי של האי, בכפרים של המצוק כמו אימברוביגלי, פירה, פירוסטפאני ואיה נשקף נוף נפלא של כפרים לבנים, כיפות כחולות, מצוקים תלולים וים כחול. אחת התצפיות המפורסמות ביותר באי היא תצפית שלוש הכיפות (3 Domes Viewpoint) שבאיה. מכאן תוכלו לראות את שלוש הכיפות הכחולות המפורסמות שמעטרות את כנסיות איה, כמו גם את הבתים הלבנים על המצוק התלול מעל הים. גם ממנזר פרופיטיס איליאס (Monastery of Profitis Ilias) שנבנה במאה ה-17 נשקף נוף נפלא. המנזר ממוקם בנקודה הגבוהה יותר באי ומכאן תוכלו לראות את האי כולו, כולל הכרמים, העמקים, לוע הר הגעש והים. 

שקיעה
ואם בתצפיות עסקינן, תצפית על השקיעה היא אחד הבילויים המועדפים על התיירים בסנטוריני, ובצדק. השקיעות היפות ביותר נשקפות מאיה (Oia), והמוני תיירים נוהרים לשם מדי יום בשעות אחר הצהריים רק בשביל לראות את השמש יורדת. תצפית השקיעה הפוטוגנית ביותר, ובהתאם גם העמוסה ביותר, נשקפת ממבצר איה, בקצה המערבי של הכפר. מכאן תוכלו לראות את טחנות הרוח ואת הבתים הלבנים התלויים על המצוק התלול מעל מפרץ אמודי, שבו מרינה קטנה, ואת השמש היורדת  צובעת את כל אלה בצבעים רכים. אם תרצו לצפות בשקיעה בלי להיות מוקפים בהמון אדם, נסו את המגדלור של אקרוטירי בפינה הדרום-מערבית של האי. המגדלור שנבנה ב-1892 הוא אחד הראשונים שיוצרו ביוון, וכדי להגיע אליו תצטרכו לנסוע בכביש המתפתל אל קצה הצוק, שם ניצב בדד המגדלור. אפשרות נוספת היא ליהנות משקיעה יפה מבריכת הטבילה או הג'קוזי שבמרפסת חדר המלון שלכם. בסוף הכתבה תראו כמה המלצות למלונות מהם תוכלו להשקיף על השקיעה. 

הליכה מפירה לאיה
מסלול הליכה יפהפה בין פירה בירת סנטוריני לבין הכפר הציורי איה (Oia) שבקצה הצפון מערבי של האי. השביל, באורך 10.5 ק"מ, עובר על שפת המצוק, מעל לוע הר הגעש, דרך הכפרים פירוסטפני (Firostefani) ואימרוביגלי (Imerovigli) וגדוש בתצפיות דרמטיות.  חלק מהדרך סלולה וחלקה עפר, והיא כוללת הרבה עליות וירידות, ולכן כדאי להצטייד בנעליים נוחות. 

  

כפרים
האי משובץ בכמה כפרים מקסימים שנראה שהמילה 'ציורי' הומצאה במיוחד עבורם. 
בירת האי, פירה (Fira), היא בעצם כפר גדול ומלא חיים, עם סמטאות מרוצפות אבן, המשובצות בחנויות מזכרות, מסעדות וברים, כנסיות עם כיפות כחולות ותצפית משגעת על לוע הר הגעש. מלבד שיטוט חסר מטרה, תוכלו לבקר כאן במוזיאון הארכאולוגי. 
הכפר איה (Oia), אותו כבר הזכרנו כאן, הוא הכפר המתוייר ביותר בסנטוריני, הודות למיקומו על המצוק, לשקיעות המרהיבות ולסמטאות התלולות. בכפר מתגוררים אמנים רבים ותוכלו לסייר בין בתיו הבנויים בארכיטקטורה קיקלאדית מסורתית שהוסבו לגלריות, חנויות מיוחדות ומסעדות. 
לא רחוק מאיה נמצא הכפר פיניקיה (Finikia) כפר זעיר שמונה כחמישים תושבים בלבד ובו בתים בצבעי לבן ופסטל עם גגות עגולים. אין כניסה למכוניות לכפר ולכן תוכלו להתנייד בו רק ברגל או על גבי חמור.
כפר נוסף הוא פירגוס (Pyrgos), הממוקם על מורדות הר פרופט אליאס ומציע נוף של 360 מעלות על פנים האי ועל הים. זהו כפר קטן עם בתים לבנים בסגנון קיקלאדי שהצליח לשמור על אופיו המסורתי ולהימנע מהפיתוח והמסחור שמאפיינים כפרים אחרים. 

אקרוטירי
הביקור בסנטוריני לא יהיה שלם בלי ביקור באתר הארכאולוגי החשוב ביותר באי – אקרוטירי (Akrotiri), המכונה "פומפיי היוונית". אקרוטירי היה יישוב מינואי, החשוב ביותר בים האגאי לפני כ-3,600 שנה. התפרצות געשית החריבה את היישוב במאה ה-16 לפנה"ס. ב-1967 היישוב נחשף, וממש כמו בפומפיי והרקלונאום שבאיטליה, תוכלו להתרשם בו מהרחובות המרוצפים, מהבתים וציורי קיר יפים, אשר כולם השתמרו היטב מתחת לאפר הגעשי. 

שייט לאיים וולקניים
אחת החוויות הייחודיות מהן אפשר ליהנות בסנטוריני היא שייט לאיים הגעשיים היוצא מהנמל הישן של סנטוריני אל האיונים נאה קאמני ופאליה קאמני. אלו הם שני איים געשיים זעירים, בראשון תוכלו לטפס על הר הגעש (כדאי להגיע בנעליים נוחות) ובשני לטבול במעיינות גופרית חמים. אם תרצו לתפוס שתי ציפורים במכה אחת, הצטרפו לשייט בשקיעה ותיהנו מזווית נוספת על השקיעה.

  

יין
האדמה הגעשית של סנטוריני טובה לגידול גפנים, וכך האי משובץ בכרמים רבים, שמהענבים שלהם מייצרים כמה מהיינות המיוחדים ביוון. זן הענבים הנפוץ ביותר הוא אסירטיקו והוא מככב ביינות לבנים רבים. סיור יקבים עצמאי או מודרך הוא אחת מהפעילויות הפופולריות באי. ההמלצה שלנו: יקב Santo שבכפר פירגוס, בו תוכלו ליהנות לא רק מיינות טובים אלא גם מתצפית על לוע הר הגעש. יקב נוסף מומלץ נוסף הוא Domaine Sigalas שבאיה, יקב בוטיק עם כרם בן כמה מאות שנים. בהזמנה מראש תוכלו ליהנות מטעימות יין, סיורים בכרם וארוחות שף המלוות ביינות היקב. 

אוכל טוב
סנטוריני הוא אי נהדר לפודיז, עם אוכל מקומי מצוין והרבה מסעדות משובחות. בנוסף לדגים ופירות ים טריים, תוכלו ליהנות כאן מירקות מצוינים, ובמיוחד עגבניות שרי, שהאקלים של סנטוריני והאדמה הגעשית מחוללים בהן פלאות.  
בסנטוריני תוכלו ליהנות ממאכלים מקומיים, כמו פאבה (Fava) – ממרח של אפונה צהובה, דומטוקפטדס (Domatokeftethes) – לביבות המוכנות מעגבניות שרי מתקתקות, מליצנוסלטה (Melitzanosalata) – סלט חצילים ועוד מעדנים המבוססים על הירקות המשובחים שגדלים באי. 
בנוסף, בסנטוריני יש הרבה מסעדות משובחות,  חלקן מגישות אוכל יווני מסורתי, כמו הטברנות במפרץ אמודי המגישות דגים ופירות ים. בכפרים שעל המצוק, ובעיקר באימברוביגלי, תמצאו יותר מסעדות שף מתוחכמות עם מטבח מקומי ובינלאומי. הנה כמה המלצות:
• Selene שבפירה הבירה, אשר ממוקמת במנזר קתולי מהמאה ה-18 שמשקיף אל הים, היא אחת ממסעדות הגורמה הראשונות בסנטוריני. השף, אטורה בוטריני, המעוטר בכוכבי מישלן, מכין ארוחות טעימות המבוססות על מסורות ורכיבים מקומיים.  
• Panigyri ממוקמת בגן מקסים בפירה, עם בוגנוויליות, פרגולת עץ ותנור עצים. המסעדה מציעה מטבח עילי עם מנות בהן שמן הזית מככב – למסעדה יש סומלייה של שמן זית. בין המנות המומלצות: קרפצ'יו לשון עגל עם סלסת זיתים ירוקים וחומץ ברגמוט, או כבש שנצלה באיטיות עם עלי גפן, קנוקנות גפן כבושים, לימון מתוק ויוגורט כבשים. המנות לא רק טעימות – הן גם נראות כיצירות אמנות. 
• The Athenian House – המסעדה שממוקמת על שפת המצוק באימרוביגלי מציעה את הנוף הכי יפה בסנטוריני. כאן תוכלו ליהנות מתצפית על לוע הר הגעש ועל השקיעה בזמן שאתם מתענגים על מטבח יווני עם טוויסט מודרני, המבוסס על חומרי גלם טריים ועונתיים. 
• La Maison – מסעדה נוספת באימברוביגלי שמציעה תצפית עוצרת נשימה לשקיעה, לצד מנות שמבוססות על מטבח יווני מודרני עם השפעות צרפתיות. אל תוותרו על הקינוחים המופלאים. 

חופים
החופים של סנטוריני, כאמור, הם לא חופים של חול רך שמתאימים לבטן גב. אלה חופים געשיים מיוחדים עם חול בשלל צבעים. החוף המפורסם ביותר הוא החוף האדום, שכמו כן הוא – החול שלו אדמדם חלוד, והוא מוקף בצוקים דרמטיים בצבע אדמדם שנופלים אל הים התכול צלול. 
ממש בסמוך לחוף האדום נמצא החוף הלבן, אשר קיבל את שמו מהצוקים הלבנים שמקיפים אותו (כי צבעו של החול בחוף דווקא שחור). באי יש חופים נוספים עם חול געשי שחור, המפורסמים שבהם הם חוף פריסה (Perissa) וחוף קאמרי (Kamari), הסמוכים זה לזה ומופרדים על ידי גבעה סלעית גדולה, שניהם משובצים בבתי קפה, ברים ומסעדות. 

   

איפה ישנים? 
בסנטוריני, בשונה מאיים יוניים אחרים, לא תרצו את המלון שלכם על החוף אלא כמה שיותר גבוה  - בקצה מצוק שמשקיף להר הגעש ומציע נופים עוצרי נשימה. הנה כמה מלונות מומלצים במיוחד באיה: 

Mystique - המלון המעוצב בסגנון קיקלאדי, מציע תצפית נהדרת על לוע הר הגעש, על הצוקים שמסביב ועל הים. במלון יש רק 41 סוויטות ווילות, בכולן מרפסת שמש שמשקיפה לנוף, המאובזרת בפינת אוכל חיצונית ומיטות שמש, בחלקן יש גם ג'קוזי במרפסת ובריכת שכשוך. במלון, המיועד לאורחים בגיל 14 ומעלה, יש גם שתי בריכות שמשותפות לכל החדרים, בהן בריכת אינסוף מעל הנוף, מרתף יינות, ספא, חדר כושר, מסעדה יוונית, מסעדת שף צרפתית, לאונג' ובר. 

Canaves Collection - היא רשת מלונות בוטיק מקומית עטורת שבחים עם כמה מלונות אינטימיים על שפת המצוק באיה, החביבים במיוחד על זוגות בירח דבש וסלבריטאים בינלאומיים. המלונות מעוצבים בארכיטקטורה קיקלאדית טיפוסית ובסגנון מינימליסטי, ומהסוויטות, שחלקן מאובזרות בבריכות אינפיניטי פרטיות, נשקף הלוע של הר הגעש. בחלק מהמלונות הוסבו מערות מהמאה ה-17 ששימשו לאחסון יין לסוויטות אלגנטיות. במלונות יש מסעדת שף, ספא ובריכת אינפיניטי שמשקיפה לנוף. 

Domes Novos Santorini - הוא אחד מהמלונות החדשים בסנטוריני. בשונה מהרבים מהמלונות באיה, הריזורט האלגנטי והיוקרתי הזה ידידותי גם למשפחות. יש בו חמישים יחידות בונגלו מרווחות בעיצוב מודרני שמתאימות לזוגות ולמשפחות, בכולן יש בריכה פרטית. במלון יש בריכה חיצונית, ספא עם בריכה מקורה, מסעדת גג, בר, מועדון ילדים מושקע ושיעורי יוגה ומדיטציה. 

רוצים לדעת עוד על בתי המלון של סנטוריני? כאן תמצאו את כל המידע »
חבילות סנטוריני תמצאו כאן »